Stanovisko k finálnemu prerozdeleniu interaktívnych tabúľ
20.10. 2014
Vážené školy/ školské zariadenia, dňa 15.10. 2014 sme sfinalizovali dodávku 1550 interaktívnych tabúľ – pričom na vybrané školy/ školské zariadenia boli distribuované v tejto zostave:
Dodávka interaktívnych tabúľ z projektu AMV je jeho sekundárnou/ sprievodnou aktivitou. Národný projekt AMV je primárne zameraný na komplexné vzdelávanie pedagógov a vychovávateľov pracujúcich v rezorte školstva vo vybraných typoch škôl a školských zariadení.
Ide najmä o dlhodobé inovačné vzdelávanie podľa akreditovaného vzdelávacieho programu AMV, alebo o rôzne typy krátkodobých školení, určených na nadobudnutie, či zdokonalenie zručností a kompetencií súvisiacich s modernými pedagogickými postupmi a s postupujúcou digitalizáciou edukačného procesu.
V tomto kontexte nosným pilierom projektu AMV, je zhotovenie špeciálnych interaktívnych digitálnych pomôcok (ďalej IDP) určených na atraktívne využívanie digitálnych technológií vo výchovnej časti edukačného procesu. IDP budú odovzdané každému jednému pedagógovi a vychovávateľovi, ktorý absolvuje vzdelávanie podľa akreditovaného vzdelávacieho programu AMV. Účastníci vzdelávania si ich budú môcť zvoliť podľa svojho osobného a profesionálneho zamerania.
Počet interaktívnych tabúľ, ktorými projekt AMV disponoval, ich predurčoval na pokrytie základných potrieb predovšetkým v školách a školských zariadeniach, ktoré – v rámci realizácie ostatných Národných projektov v celom rezorte školstva – nemali možnosť získať IT z iných projektov.
V súlade so zazmluvneným, podrobným opisom aktivít projektu AMV, Hlavná odborná pracovná skupina projektu AMV (ďalej HOPS) stanovila kritériá na prerozdelenie interaktívnych tabúľ pre prípad, že počet škôl/ šk. zariadení, ktoré na vzdelávanie v aktivite 1.2 prihlásili svojich pedagogických a odbodných zamestnacov, presiahne počet tabúľ, ktoré mal projekt AMV k dispozícii.
K termínu uzávierky prihlasovania škôl do projektu AMV bol počet prihlásených škôl/ školských zariadení: 1855 k počtu interaktívnych tabúľ: 1550. Na tento počet prihlásených subjektov bol elektronicky aplikovaný výberový kľúč HOPS:
Z uvedenej charakteristiky zvolených kritérií vyplýva, že bez pridelenej interaktívnej tabule skončili najmä materské školy. Avšak zdôrazňujeme, že napriek tomu, táto cieľová skupina spomedzi škôl a šk. zariadení získala na projekte AMV najvyšší počet : 653 interaktívnych tabúľ.
Naviac materské školy mali možnosť získať – pre ich činnosť vhodnejší a komplexnejší digitálny set z ďalšieho Národného projektu realizovaného v rámci rezortu školstva – z projektu Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva (EVSRS). Počet dostupných digitálnych setov (Interaktívna tabuľa + notebook + tlačiareň) na projekte EVSRS takmer dvojnásobne prevyšoval počet interaktívnych tabúľ určených pre všetky typy škôl a školských zariadení v projekte AMV.
Na túto možnosť boli Materské školy upozorňované nie len prostredníctvom PR aktivít MŠVVaŠ SR a vlastných PR aktivít projektu EVSRS, ale aj prostredníctvom webstránky projektu AMV. Okrem projektu EVSRS je v rámci rezortu školstva v súčasnosti realizovaných aj niekoľko ďaľších národných projektov, z ktorých je možné získať nie len interaktívne tabule, ale i ďalšie atraktívne benefity.
Z pohľadu primárneho zamerania projektu AMV je významný fakt, že celé spektrum prihlásených škôl a školských zariadení je technicky pripravené na to, aby ich pedagógovia a vychovávatelia mali na čom využívať vedomosti a edukačné balíčky, ktoré získajú z projektu AMV. Interaktívne digitálne pomôcky, ktoré sú ich nosnou súčasťou, sú totiž vytvorené tak, aby ich bolo možné využívať na každom type interaktívnych tabúľ a dodať tak ich používaniu v rámci edukačného procesu nový rozmer.
Školy/ školské zariadenia, ktoré sme z kapacitných dôvodov nedokázali uspokojiť, obdržia od projektu AMV aj samostatné vyjadrenie.
Vstup do rozhrania Moderného
komunikačného systému